Європейська комісія (ЄК) створила робочу групу з експертів з мобільності та транспорту, представників правоохоронних органів, відповідальних за контроль автотранспорту, та керівників транспортних асоціацій для створення документа, який уніфікує перевірки транспорту, пов’язані з часом водіння та відпочинку та використанням тахографа. Новий документ стане оновленою версією існуючого TRACE (прийнятий у 2008 році) та отримає назву TRACE 2.
Початковий документ TRACE послужив основою для складання циркулярів з інструкціями щодо реагування на сумніви, що виникають у зв’язку із застосуванням Положення про час праці та відпочинку водіїв та експлуатації тахографів. Він також використовувався для координації перевірок на національному рівні, регіональною владою та співробітниками дорожніх служб. Цей документ служив довідником протягом майже п’ятнадцяти років, а у 2021 році на його основі було створено Керівництво з перевірки часу водіння та відпочинку та тахографа.
В даний час ЄК спільно з вищезгаданою групою експертів працює над новою версією цього документа (TRACE 2), щоб врахувати значні зміни, що відбулися з 2020 року у зв’язку з прийняттям Пакету мобільності, з метою підтримки загального розуміння чинних правил та забезпечення послідовного та ефективного правозастосування на всієї території Європейського Союзу. Однак слід зазначити, що цей документ є свого роду керівництвом і не гарантує, що всі країни застосовуватимуть інструкції TRACE 2 однаково.
Як би там не було, TRACE 2 є реальністю і включає законодавчі зміни, що діють з липня 2020 року у зв’язку з набранням чинності Пакетом мобільності, а також керівництво з повним і розширеним поясненням правил, що встановлюють час водіння та відпочинку в Положенні 561 Пакету мобільності та використання тахографа, що міститься в Положенні 165.
Для зручності користування остаточну версію TRACE 2 розділено на п’ять публікацій або розділів:
-
час водіння та відпочинку;
-
тахограф;
-
розміщення водіїв;
-
доступ до професії транспортника;
-
доступ до транспортного ринку.