Європейський Союз підписав угоду з Україною, згідно з якою українські міжнародні перевізники зможуть використовувати інтелектуальні тахографи на своїх транспортних засобах.
Згідно з умовами угоди, вантажні автомобілі та інша великогабаритна техніка, які здійснюють рейси між ЄС і Україною, можуть бути обладнані інтелектуальними тахографами. Проте обов’язкових вимог до встановлення поки немає. Виняток становлять транспортні засоби, зареєстровані в ЄС до червня 2019 року та працюють в межах Угоди про автотранспорт ЄС-Україна або Європейської угоди про працю екіпажів транспортних засобів (AETR). Ці автомобілі звільнені від обов’язкової модернізації та не потребують встановлення розумних тахографів до вступу України в ЄС або внесення змін до Конвенції ЄСТР.
Українська влада буде самостійно відповідати за видачу смарт-тахографічних карт. Україна зможе впровадити нові технології в зручному для себе темпі, що, ймовірно, станеться протягом кількох місяців.
Польські перевізники з обережністю сприймають розвиток українських транспортних компаній, які вже займають значну частку ринку двосторонніх перевезень. За даними Міністерства інфраструктури Польщі, польські перевізники займають лише 8% в даному сегменті. Проте експерти вважають, що українські перевізники важко зможуть серйозно витіснити польських конкурентів. Професор Войцех Папроцький з Варшавської школи економіки зауважує, що нестача робочої сили для відновлення України після війни і демографічні обмеження не дозволять їм розширитися на транспортному ринку.
Українська влада, з свого боку, вимагає спрощення роботи для транспорту, вказуючи на необхідність регулювання зовнішньої торгівлі України. Зокрема, як відзначає видання, була подана скарга до Єврокомісії щодо необхідності реєстрації українських перевізників у системі SENT.
З травня 2022 року в співпраці з країнами ЄС було створено “Коридори солідарності”, які дозволяють Україні експортувати продукцію та отримувати необхідні товари, включаючи паливо та гуманітарну допомогу. Згідно з даними Єврокомісії, до грудня 2024 року через “Коридори солідарності” було перевезено:
-
80% українського імпорту;
-
60% несільськогосподарського експорту;
-
20% зернових та олійних культур.