
Міністерство розвитку громад та територій України отримало звернення від перевізників щодо збоїв у роботі смарт-тахографів, які виникають через вплив засобів радіоелектронної боротьби (РЕБ) під час повітряних тривог.
За наданою інформацією, внаслідок впливу РЕБ відбувається миттєве спотворення даних у пам’яті тахографа: змінюються геолокація, дата, часовий пояс та інші параметри. Це може призвести до непорозумінь під час рейсу, зокрема під час перевірок контролюючими органами як в Україні, так і в країнах ЄС.
Рекомендації для водіїв та перевізників
У таких випадках необхідно дотримуватися порядку дій, передбаченого чинними нормативними документами:
1. Відповідно до ст. 13 Додатку «Контрольний пристрій» Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів (ЄУТР):
-
Поки пристрій є несправним або функціонує неправильно, водій зобов’язаний зазначити на реєстраційному листку або на доданому листку (чи картці водія) всі дані, які більше не реєструються належним чином тахографом.
-
Це включає: прізвище водія, номер посвідчення чи картки, підпис, а також інформацію щодо періодів часу, які не були зафіксовані.
2. Відповідно до п. 3.2 Наказу МІУ №340 «Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів»:
-
Змінний період керування водія може бути збільшено понад норми у випадку непередбачуваних обставин (технічна несправність, затримки в русі, погодні умови, бойові дії, відсутність місць стоянки тощо).
-
Водій повинен зазначити на роздруківці тахографа характер і причину обставин не пізніше, ніж у момент прибуття до місця стоянки.