У роботі професійного водія просто досягнути місця призначення – це лише половина справи. Інша половина – це безпечна зупинка. І хоча водії щодня борються з часом, тахографами, заторами і розвантаженням, найтривожнішим питанням є: чи все залишиться на своїх місцях в машині після перерви?
Своїм досвідом поділився професійний водій. Він назвав ТОП-20 найнебезпечніших парковок в Європі, заснований на власному досвіді, звітах водіїв, поліцейських звітах і аналізі звітів таких додатків, як Yanosik або TruckFly.
«Цейтнот у внутрішніх та міжнародних перевезеннях – це одне, а ось хвилюватися за власний відпочинок та безпеку на паркуванні – це патологія, з якою ми стикаємося надто часто. Буває, що в чужій країні, не знаючи місцевості, ми змушені зупинятися, де тільки можна. А на багатьох парковках, особливо у Франції, Бельгії чи Англії, відбуваються речі, схожі на сюжети з кримінальних фільмів» – водій-далекобійник Рафал.
Якщо ви хочете знати, де краще не зупинятися на відпочинок, цей рейтинг може врятувати вам не лише ваші товари, а й ваше здоров’я:
Vémars (Франція, A1 – недалеко від Парижа) – багато водіїв вважають його абсолютним номером 1. Уночі відбуваються випадки взлому кабін, крадень палива та навіть отруєння водіїв газом. Відсутність контролю та патрулювання.
Hazeldonk (Нідерланди, A16 – кордон з Бельгією) – хоча автостоянка виглядає безпечною, тут діють декілька організованих груп злодіїв, спеціалізуються на розрізанні тентів та крадіжках з напівпричепів.
La Jonquera (Іспанія, AP-7 – недалеко від кордону з Францією) – особливо небезпечне місце поза платними автостоянками. Водії стають жертвами крадіжок, грабежів та навіть агресивних спроб взлому кабін. Слід додати, що коли водії паркуються на платних автостоянках, вони у безпеці. Навіть коротка зупинка на узбіччі дороги для швидких покупок може закінчитися тим, що кабіна буде повністю “вимита” за лічені хвилини.
Calais Total (Франція, A16) – район масової присутності іммігрантів. Розрізають тенти, вламуються в причепи та намагаються силою проникнути в кабіни, часто використовуючи газ.
Esso Medway (Великобританія, перед Дартфордом, M20) – уночі безлюдно, без освітлення. Повідомляється про напади та спроби вбивства під час заправки.
Aire du Poulet de Bresse – „Kogut” (Франція, A39) – незважаючи на популярність серед водіїв, тут фіксується багато крадіжок, особливо уночі, коли немає руху і закриваються об’єкти обслуговування.
Aire de Vironvay (Франція, A13 – у напрямку до Парижа) – автостоянка часто вказується як місце діяльності організованих груп, що використовують газ і ріжуть тенти.
Bierges (Бельгія, E411 – недалеко від Брюсселя) – крадіжка палива і вантажів. Уночі недостатнє освітлення.
Irun (Іспанія, N-1 – кордон з Францією) – хаос біля кордону, відсутність безпечних парковочних місць. Часті крадіжки під час коротких зупинок.
A2 Marienborn (Німеччина — недалеко від кордону з Польщею) – транзитна зона, дуже активні групи, що обкрадують напівпричепи та кабіни, особливо уночі.
Lommel (Бельгія, N71 — промислова зона) – автостоянка уночі небезпечна. Жодного контролю, легкий доступ до припаркованих автомобілів.
Passau (Німеччина, A3 — недалеко від австрійського кордону) – інтенсивний рух, небезпечні автостоянки. Були напади на водіїв, що повертались з туалету.
Bettembourg (Люксембург, A3) – околиці інтермодального терміналу, де водії чекають годинами – на жаль, часто без охорони.
Brumath Nord (Франція, A4 — недалеко від Страсбурга) – крадіжки з напівпричепів навіть у присутності інших водіїв. Організована злочинна діяльність.
Autohof Lutterberg (Німеччина, A7) – кілька повідомлень про різані тенти та виривання пломб. Область у глибині об’єкта не контролюється.
Porta Westfalica (Німеччина, A2) – автостоянки біля виїзду відомі численними випадками крадіжок, переважно палива.
Saint-Arnoult-en-Yvelines (Франція, A10) – один з найбільш перенавантажених районів у Франції, а також один з найнебезпечніших. Часті грабежі.
Wiener Neudorf (Австрія, A2) – промислова зона і слабке патрулювання. Багато водіїв повідомляють про різані тенти.
Modena Nord (Італія, A1) – місцева злочинна діяльність – розрізання тентів, крадіжки, відсутність охорони вночі.
Sempeter (Словенія – поруч з Італією) – транзитна автостоянка, без охорони, з обмеженим освітленням – ідеальне місце для злодіїв.
«З моєї точки зору як професійного водія: цікавий факт – французькі автостоянки, де можна зустріти так званих чоловіків-проституток, часто… найспокійніші. Їх постійна присутність, дивно, відлякує злодіїв. Випадковість? Я не так думаю. Я часто зіштовхувався із інформацією, що це дуже добре організовані групи. У разі контакту з такими людьми краще їх ігнорувати. У разі агресивної поведінки з боку водіїв, часто невеликих автобусів в міжнародних перевезеннях, такі ситуації часто закінчувались жорстокими побиттями. Французька поліція прекрасно розбирається у темі і у випадку виклику приїжджає не раніше, ніж через годину-дві» – водій-далекобійник Рафал.